A londoni földalatti vasútvonal megépítésével egyidőben merült fel hazánkban is az építés gondolata. A munkálatok 1860-ban indultak, az első földalatti vasút 1863-ban kezdett működni. Európa legelső földalatti vasútja, a budapesti Milleniumi Földalatti Vasút 1896. május 2-án szállította először az utasokat és a mai napig ellátja feladatát. A II. világháború végéig nem fejlesztették tovább. Akkoriban a vasút bal oldali közlekedésű volt, az áttéréshez szükség volt a biztonsági és forgalomirányító rendszerek teljes átépítésére, ami a korszerűsítés során meg is történt. 1973-ig 2 felszíni és 9 földalatti megállóval, 2 perces időközzel, 3700 m-es vonalon működött a földalatti. A legtöbb utas egy napon 34. 526 fő volt. A Milleniumi Földalatti Vasút 2002-ben került be a Világörökségek sorában az Andrássy úttal egyetemben.