Kezdőlap Olaszország Toszkána felfedezése 7 nap alatt

Toszkána felfedezése 7 nap alatt

Toszkána Európa leglátványosabb régiója, sehol másutt nem találunk ilyen sűrűn ennyi nevezetességet, mint Olaszország szívében. Hónapokig járhatnánk a vidéket, hogy minden történelmi és kulturális nevezetességét, gasztronómiai különlegességét és természeti szépségét felfedezzük.

A toszkánai utazáshoz nem nélkülözhetjük az autót, mert tömegközlekedéssel nagyon nehézkes eljutni egyik vidékről a másikra, ráadásul maga az utazás is rengeteg élményt tartogat, hiszen Toszkána egyik legfontosabb értéke éppen a tájban, a napraforgó mezőkben, a domboldalakban álló évszázados kúriákban, a szőlőskertek mögött magasodó, ódon kastélyokban rejlik. A vidék nem nagy kiterjedésű, északi részeitől a legdélebbi pontjáig autóval 3 óra alatt eljuthatunk.

Hogy mit hozunk ki a Toszkánában töltött hét napból, csak az időzítésen múlik. Ha tehetjük, kerüljük a főszezont, amikor a turisták nagyban megnehezítik nemcsak a közlekedést, de az egyes látnivalók felkeresését is – gondoljunk csak az Uffizi Képtár előtt kanyargózó, legendásan hosszú sorra, a többórás várakozási időre. Július és augusztus elején Toszkána csak a legelszántabbaknak ajánlott.

Hétnapos útitervünkbe Toszkána legnevezetesebb látnivalóit illesztettük be, elsősorban azok számára, akik először járnak errefelé.

1-2. nap: Firenze

A katedrális, a keresztelőkápolna, a Giotto harangtorony és a Santa Maria Novella templom azok a legfontosabb látnivalók, melyeket már reggel és délelőtt is megnézhetünk. Vasárnap kivételével kora estig nyitvatartanak. A legforgalmasabb nevezetességekre ma már lehetőségünk van előre, itthonról jegyet foglalni. Ez a legpraktikusabb megoldás, hogy ne kelljen az utazás értékes óráit várakozással tölteni. Finom ebédet költhetünk el az Il Latiniben és ne hagyjuk ki a híres Festival del Gelato hihetetlen fagylaltkínálatát, ami az édességimádók számára maga a megtestesült Mennyország.
A második napon, miután a lehető legkellemesebb ébredünk egy habos cappuccino mellett, látogassunk el a San Marco kolostorba, a Pitti Palota gyönyörű Boboli-kertjébe, nézzük meg Michelangelo földi maradványait a Santa Croce templomban, a Dávid szobrot a Szépművészeti Akadémián és legalább egy rövid látogatás erejéig térjünk be az Uffizibe. Mielőtt elindulunk a múzeumlátogatásra, nézzünk utána, hogy mikor találjuk őket nyitva. Hétfőn sok intézmény zárva tart és az ebédszünet ideje is nagyon változó lehet.

3. nap: Fiesole, Prato, Pistoia, Lucca

Harmadik napunkon több, egymáshoz közel fekvő kisvárost is bejárhatunk. A Firenze mögötti festői dombok közt fekvő Fiesole etruszk gyökerekkel rendelkezik, számos ókori romot megnézhetünk és gyönyörű kilátás nyílik Firenzére. Nyaranta amfiteátrumában a folyton lengedező szellő teszi még kellemesebbé az előadásokat. A városka ideális helyszíne az egynapos kirándulásoknak. Innen tovább indulva Pratoba történelmi és művészeti érdekességek várnak ránk. Óvárosában áll a Császári Vár, egyedülállóan szép példájaként a közép-olaszországi sváb építészetnek. A dómban megnézhetjük Szűz Mária szent ereklyéjét, valamint Filippo Lippi nemrégiben felújított, csodálatos freskóit.
Pistoia kifinomult, elegáns óvárosában időutazást tehetünk. A település római eredete már rögtön a megérkezéskor szembetűnik. Templomok, kolostorok, paloták, műkincsek nem várt kavalkádjában találjuk magunkat. Szűk középkori utcái, szabálytalan alakú terei, méltóságteljes kis toronyházai meglepő városképet alkotnak, Pistoia diszkrét bája tökéletes azok számára, akik értékelik a művészeteket.
Lucca városában foglaljunk szállást, harmadik éjszakánkat itt töltsük el. Sétáljunk végig 16-17. századi városfalain, óvárosában barangoljuk be a keskeny sikátorokat, a kő tornyokkal koszorúzott tereket és a város egyik legszebb utcáját, a Via Fullingot, ahol Lucca legtöbb nemesi palotáját és ősi tornyait láthatjuk.

4. nap: Garfagnana

A következő napon ellátogatunk Toszkána egyik legszebb vidékére, Garfagnanaba. Olaszország egyik legesősebb régiója ez, ennek köszönhetően buján zöldell a táj a sűrű erdőktől. Az út Garfagnana túraösvényeihez és barlangjaihoz rövid, ugyanakkor nagyon látványos. A vidék felfedezésére tett kirándulás a nap nagy részét kitölti.

5. nap: Pisa

Az Arno-folyó partján fekvő város, az egykori független tengeri köztársaság felfedezésére indulunk. Első állomásunk az UNESCO Világörökségei közé tartozo Campo dei Miracoli, a Csodák tere, a műemlékek egész komplexuma. Itt áll a Dóm, a Ferde Torony, a keresztelőkápolna és itt található a temető is. Az óvárosban reneszánsz épületek és templomok közt sétálhatunk, a központi Piazza dei Cavalieri téren 16. századi palotákat csodálhatunk meg. Pisa kötelező látnivalója a San Matteo Nemzeti Múzeum, melyet a templom kolostorában alakítottak ki. Ne hagyjuk ki a Santa Maria della Spina templomot se, mely a pisai gótikus építészet gyönyörű példája.

6. nap: Volterra és San Gimignano

Ellátogatunk az alabástrom városba, Voletrraba, mely kitűnően példázza az etruszk kultúrát. A város Toszkána egyik legkevésbé ismert gyöngyszeme. Középkori és reneszánsz épületei mellett egyik legfontosabb látnivalója az Alabsátrom Múzeum. Az alabástrom megmunkálásának a városban ősi tradíciói vannak, már az etruszkok is urnákat, vázákat és más dísztárgyakat készítettek belőle. A múzeumban 300 tárgyat nézhetünk meg, melyek a 18-19. századból származnak.
Következő állomásunk San Gimignano, ahova a legjobb délután érkezni, amikor a nap aranyfényben fürdeti a híres tornyokat. A Firenze és Siena között félúton fekvő falu világhírnevet szerzett magának középkori tornyaival, melyeknek nagy része ma már nem látható, de a megmaradt 14 is remekül szemlélteti San Gimignano egykori hatalmát és arisztokratáinak gazdagságát, akik a tornyokat gazdagságuk szimbólumaként emeltették. 1990 óta San Gimignano a Világörökségek közé tartozik, történelmi látnivalói mellett érdemes a gasztronómiáját is felfedeznünk, vásároljunk a helyben termő sáfrányból és kóstoljuk meg a vidék híres fehérborát, a Vernaccia di San Gimignanot.

7. nap: Siena

Siena legfontosabb látnivalóit egy nap alatt megnézhetjük. Katedrálisa Olaszországban az egyik legérdekesebb, különösen a nemrégiben felfedezett terme, a kripta, benne felbecsülhetetlen értékű, 13. századi freskókkal. Az UNESCO által védett óvárosának központja a Piazza del Campo, az egyik legnagyobb középkori tér. Itt áll a gótikus Palazzo Publico, a Városháza, ahol egyben múzeum is működik, valamint az 1348-ban, a pestisjárvány után épített Piazza kápolna, a Gaia szökőkút és a Torre del Mangia harangtorony, mely építésekor a középkori Olaszország legmagasabbja volt. Ha nem ódzkodunk megmászni 503 lépcsőfokot és nem szenvedünk klausztorfóbiában, érdemes felmenni a torony tetejére a káprázatos panorámáért.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here