Biel

Kétnyelvűség, hegyvidék, csodálatos tó, órák. Így jellemezhetnénk néhány szóval Biel/Bienne városát. A nyugat-svájci Bern kantonjában fekvő Biel számos okból csodálatos helyszín lehet egy kirándulásra. Svájc legnagyobb francia-német nyelvű városában járunk. A városban, melyben találunk modern tóparti városrészt, mely megfér Biel gyöngyszemével is, mely a település közepén található óváros.

Biel nevezetességei

A hely szorosan összefonódott az órakészítéssel, így a Rolexet, a Swatchot, az Omegát és szinte az összes nagyobb óramárkát megtaláljuk a városban. De találunk itt nagyszerű vízivilágot, méltán híres szigetet, látványos hegyvidéket és barátságos lakosokat egyaránt.

15. századi templom BielbenBiel építészetileg egy rendkívül sokszínű város. A tó szintjén modern városi épületeket találunk, melyektől haladva a belváros felé az egyszerű utakról szűk, enyhén emelkedő utcácskákra váltunk, és eljutunk a 15. századból fennmaradt gótikus templomig. 2004-ben a város elnyerte a Wakker-díjat, amiért példás módon sikerült megőriznie az óvárost, és körbevenni azt a 20. századi modern világgal. A Biel gyöngyszemeként emlegetett óvárosi rész az a hely, ahol a rómaiak évszázadokon át Benelus istent imádták. Neki köszönheti a nevét a város. Itt található a Ring, a város legrégebbi tere, mely romantikus varázsával maradásra csábítja az idelátogatókat.

A Bieli-tó

Bieli-tó

A Bieli-tó Svájc francia és német nyelvű területeinek határán található. Délről a Jura dombjai határolják, mely terület rendkívül híres szülőültetvényeiről. Ez a környék a legalkalmasabb, amennyiben hajózni támad kedvünk. A tó hajóflottája 8 hajóból áll, melyek között megtalálható a „MobilCat”, amely a világ legnagyobb napelemes katamaránja. A nyár bármely napján kipróbálhatjuk ezt a különleges katamaránt, melyet teljes egészében a napenergia működtet. Azonban, ha egy kis változatosságra vágyunk, lehetőségünk van különböző tematikus hajóutakon is részt venni. Találunk gasztronómiai és zenés utakat, romantikus túrát a holdfényben, komédiás vagy rejtélyes gyilkossági utakat egyaránt. Azonban, amennyiben nem szeretnénk hajókázni, számos tóparti elfoglaltság közül választhatunk. Találunk strandot a kikötők mellett, valamint számos tóparti sétányt és kávézót. Bérelhetünk vízibiciklit, piknikezhetünk a hatalmas zöld területen, sétálhatunk a víz mellett, vagy napozhatunk a ragyogó időben.

A Bieli-tó és a Szent Péter-szigetA tó északi partján apró, ám bájos borkészítő falvak mellett elhaladva eljutunk a Szent Péter-szigethez. Amennyiben romantikára, kikapcsolódásra, pihenésre és különleges élményekre vágyunk mindenképp el kell látogatnunk Szent Péter szigetére. Egy hosszú és elbűvölő történelmi túrának lehetünk szemtanúi, amennyiben felkeressük ezt a varázslatos helyszínt. A túra során felfedezhetjük, milyen hatással voltak a helyre a kelták, rómaiak, és a különböző korokban élő emberek egészen a mai napig. Ez volt az a mesebeli hely, ahová 1765-ben 53 éves korában Jean-Jacques Rousseau filozófus, pedagógus, zeneszerző és botanikus menekült a kortársai támadásai elől. Az öreg tölgyfák alatt békére lelt híresség az oka annak, hogy ez a kis ismeretlen természeti csoda ismertté vált. Utólag úgy írt erről a kis csodáról a filozófus, mint élete legszebb helyéről, melyen akár évszázadokig is eléldegélt volna. És ahogyan sétálunk a fák alatt, ahogyan nézzük a vizet, ahogyan hallgatjuk a zenét, úgy részesei lehetünk a Rousseau által is átélt csodának. A 18. századi életérzést még sosem tudhattuk ennyire magunkénak, mint ezen a varázslatos szigeten.

SzőlőültetvényekEgy közelebbi pillantást vetve a tavat körülvevő területekre számos szőlőültetvényt találhatunk. A Biel tó körül mintegy 220 hektárnyi területen 80 borász, több mint 40 szőlőfajtáját találjuk. A számos borkészítő faluban a klasszikus borfajtákon át, az igazán különleges ízekig mindent megtalálunk. Amennyiben sétálunk a tó partján és nem elégszünk meg a szőlőültetvények és a távolban található Alpok mesebeli látványával, nyugodtan térjünk be valamely borászatba, és kóstoljuk meg a helyi mesterek nedűjét. A tó baloldali partján található egy borkészítő múzeum, melyben megismerkedhetünk a borkészítés fortélyaival és az ahhoz használatos eszközökkel.

Múzeumok Bielben

Bielben számos múzeumot találunk. A leghíresebb talán az Új Múzeum Biel, melyben több egymástól független kiállításnak lehetük szemtanúi. Többek között Robert Karl és Walser festőtestvérek akvarellfestményeit tekinthetjük meg állat- és növényvilág témában. A testvérpár Biel büszkeségei, a festményeiken túl megtekinthetjük a kézirataikat, fametszeteiket és betekinthetünk egy 19. századi polgári család mindennapi életébe. A múzeum egy másik részén Biel ipartörténetét fedezhetjük fel az órakészítésen át a textíliákig, míg egy harmadik része a múzeumnak a mozi történetét igyekszik bemutatni a számunkra. A rendkívül sok érdekes bemutatott tárgy mellett, egy embernagyságú kamerát is láthatunk, amennyiben ellátogatunk erre a változatos helyre.

Omega MúzeumAz órakészítés egy külön kiállítást is érdemelt, mely során megtekinthetjük az órák történetét, működési elvét, termelési módszereit. A megértést segítik különböző rajzok és filmek is az idegenvezetők munkáján túl. A kiállítás a Rolex történetét is bemutatja a különböző stílusú és korú karórák által. Azonban, ha többet szeretnénk látni és többet szeretnénk tudni az órákról, mindenképp érdemes felkeresni az Omega Múzeumot is. Az óragyárral szemben található az az épület, mely helyet ad a múzeumnak. Az Omega márka templomaként is emlegetett kiállításon megtekinthetjük az igazi svájci óra történelmét, fejlődését és működését.

Amennyiben tehát szeretjük a borokat, az órákat, a tiszta hegyi levegőt és a nyugalmat, mindenképp érdemes ellátogatni Bielbe és felfedezni a város, és a környék nyújtotta csodákat.

Csatlakozz a csoportunkhoz!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here