Kezdőlap Franciaország Párizsi Disneyland, csodaország Európában

Párizsi Disneyland, csodaország Európában

Euro Disney a francia főváros egyik külső kerületében, Marne-la-Vallée-ben 1992 óta várja a családokat, azokat a gyermekeket és felnőtteket, akik a klasszikus és a legújabb Disney hősök tündérmeséit a valóságban is szeretnék átélni. Mivel Európában ez az egyetlen ilyen típusú park, szép számmal vonza a látogatókat az egész kontinensről. Franciaország talán legnépszerűbb látnivalóját eddig 14,5 millió turista kereste fel.

Kétség sem fér hozzá, ha Franciaországban családi kikapcsolódásra vágyunk vagy gyermekeinket szeretnénk életreszóló emlékekkel megajándékozni, az európai Disneyland tökéletes választás. A park megközelítése is egyszerű, akár autóval utazunk, akár a tömegközlekedést választjuk. A Párizsból induló buszokkal éppúgy könnyen eljuthatunk Euro Disney-be, mint vonattal.

Euro Disney tematikusan több részből áll és rengeteg különböző attrakciót, meglepetést, szórakozási lehetőséget tartogat. A főbejárat egyből a Fő utcára vezet, ami Walt Disney gyermekkorának századfordulós Chicagoját idézi. A kisvárosi utcán korabeli boltokat, éttermeket és autókat, sőt még lóvontatású villamost is láthatunk és természetesen nemcsak nézhetjük, de utazhatunk is vele. Ez az az utca, ahol a Disney-sztárok minden délben, a nap fénypontjaként felvonulnak. A hosszú sugárúton végigsétálva Csipkerózsika bűbájos kastélyához érkezünk, ahol még a felnőttek gyermekkori álmai is megelevenednek.

Euro Disney Frontierland elnevezésű része a vadnyugat kalandos világába repíti a látogatókat. Az aranyláz korának hangulatát lapátos gőzhajó és egy indiánfalu teszik teljessé. A békés hajókázás mellett a szélsebesen száguldó hullámvasutat is érdemes kipróbálni. A Fantom Ház a borzongás birodalmának kapuját tárja ki előttünk. A falakon lévő képek kísérteties mesét mondanak el egy menyasszonyról, aki hiába várta vőlegényét. A Kalandok földjén újabb izgalmak és rettegés vár ránk. Küzdjünk meg a Karib-tenger elvetemült kalózaival vagy kísérjük el Indiana Jones-t mérgező nyilakkal és sikoltozó múmiákkal tarkított legújabb kalandjára az ősi romok között, garantáltan felejthetetlen pillanatokban lesz részünk. A Felfedezések földjén a jövő nagy jóslatai kelnek életre Buzz és EO kapitány társaságában. Akinek még ez sem lenne elég, az Fantáziaországban találkozhat Alízzal, Pán Péterrel, szárnyalhat Dumboval vagy megismerkedhet közelebbről Pinokkióval is.

A park másik részében, Disney Faluban a szolgáltatásoké a főszerep. Számtalan üzletet és éttermet találunk itt, természetesen nem a megszokott formában. Részt vehetünk Buffallo Bill vadnyugati vacsorashow-ján, mozizhatunk, bowlingozhatunk vagy akár táncolhatunk a diszkóban. Golf Disneyland 9 és 18 lyukú pályái elsősorban a felnőttek számára jelentenek kikapcsolódást, bár a gyermekek részére is kialakítottak egy külön golfpályát.

Ha több napot szánunk Euro Disney-re szállásként választhatjuk a Disneylanden belül található 7 hotel egyikét, melyeket maga a park működtet, de nem ez az egyetlen lehetőség. A park közelében még több szálloda is várja a vendégeket, de Párizsban vagy annak környékén is megszállhatunk, hiszen a főváros mindössze 20 km-re található Euro Disney-től.
Bár a párizsi Disneylandbe ellátogatni nem a legolcsóbb módja a családi kirándulásnak, mivel a család minden tagjának fantasztikus élményt nyújt, mégiscsak megéri ide tervezni az utazást.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here