Kezdőlap Svájc Neuchâtel kanton 10 legszebb látnivalója

Neuchâtel kanton 10 legszebb látnivalója

Havas hegycsúcsok, dermesztő hideg és elképesztő látvány. Így írhatnánk le leginkább azt a képet, amely Svájcról az eszünkbe ötlik. Azonban Svájcban ennél sokkal több rejlik, híres múzeumok, tavak, vízesések és szebbnél szebb látnivalók várják az idelátogatókat. A Svájc nyugati részén fekvő Neuchâtel kanton is számos csodát rejteget. Találunk festői szépségű tavakat, érdekes múzeumokat, látványos szobrokat és tereket, valamint a régmúltból fennmaradt várakat és templomokat. A megszámlálhatatlan látnivalóból íme 10, melyet Neuchâtel kantonban találunk:

1. Creux du Van

Lélegzetelállító kilátás, botanikai paradicsom, és szinte egy vadasparknyi állat. Röviden így lehetne jellemezni Creux du Van híres csúcsait. Amennyiben ellátogatunk Neuchâtel kantonba mindenképp érdemes meglátogatni Creux du Van elképesztő köralakban álló szikláit. Megközelítése nem egyszerű, de mindenképp megéri autózni érte a hegyekben. S ha már sikeresen odaértünk, lehetőségünk van körbe sétálni, hiszen egy ösvény vezet a kőfal szélén. Amennyiben kitartóak vagyunk és elérünk az út utolsó harmadáig, az elképesztő látványon túl lehetőségünk adódhat találkozni az igencsak ritka alpesi kőszáli kecskével. Ezen kívül gyakori a környéken a hiúz, a zerge és számos vadonélő állat. A környéket a természeti kincsek megóvása érdekében a kanton legnagyobb természetvédelmi területévé nyilvánították.

2. Saut du Doubs – az elképesztő vízesés

Vannak helyek, amelyeket ámulva néznénk hosszasan, s közben merengenénk az élet nagy kérdésein. Saut du Doubs csodálatos világa pont ilyen hely. Lehetőségünk van ugyanis csónakázni a Brenets tóban, és egészen közelről nézni a 27 méter magasból lezúduló vizet. A lélegzetelállító látvány, a tiszta levegő és a víz halk zubogása bármilyen pszichológia könyvnél jobb hatással lehet az ember lelki világára. Bármilyen évszakban felemelő élményben lehet részünk, ha ellátogatunk ehhez a csodás természeti képződményhez.

3. Neuchâteli-tó

A 38 km hosszú és 9 km széles tó Svájc harmadik legnagyobb tava. Neuchâtel a tó északnyugati partján fekszik. A középkori városban meghatározó szerepet töltenek be a francia hagyományok, így ha ellátogatunk a tóhoz, mindenképp keressük fel a várost. Amennyiben szeptemberben kerítünk sort erre, mindenképp igazítsuk utazásunkat Svájc egyik legnagyobb szabadtéri fesztiváljához, melyen a borok és a virágok dominálnak. Azonban a városlátogatáson túl a tó számos programot kínál a turistáknak. Több különböző célpont közül választhatunk, ha hajózásra adjuk a fejünket, de ha csak kívülről szemlélnénk a vizet, gyalog- és biciklitúrák egyaránt adottak a környéken. A tó déli partján 40 km hosszan nyúlik végig Svájc legnagyobb mocsara és madár paradicsoma egyben, a „La Grande Caricaie.”

4. Óra-készítő Múzeum, La Chaux-De-Fonds

A La Chaux-De-Fonds városában található múzeumba belépve úgy érezzük magunkat belecsöppentünk egy hatalmas óra közepébe. Itt megismerhetjük az órák működését, láthatjuk a világ leghíresebb és legdrágább óráit, különböző bemutatóknak lehetünk részesei vagy épp megfigyelői. A mintegy 4500 darabos gyűjteményben több mint 2700 karóra és körülbelül 700 falióra kapott helyet. A múzeumi tárgyak mellett a tulajdonosok rendkívül sok pénzt és energiát fektettek a látványba. Teljesen más világban találjuk magunkat, amikor teremről teremre haladunk a számok világában. Mind technikai, mind művészeti, mind társadalmi és mind gazdasági szempontból megismerhetjük az órakészítés történetét, történelmét. Az órák szerelmeseinek kötelező program megtekinteni a múzeum csodálatos világát.

5. Természetrajzi Múzeum, Neuchâtel

Neuchâtel szívében található a környékbeli gyermekek kedvenc múzeuma. A Természetrajzi múzeumban Svájc állatvilágának lehetünk szem- és fültanui. A természetes környezetükben megjelenített állatok vonzzák a látogatókat, és ha ez nem lenne elég szemléltető a számunkra, a madarak által kiadott hangokat is hallhatjuk. A múzeumnak egyébként egy történelmi épület ad otthont, melyet 2012-ben teljes körűen felújítottak, és hagyományos tájképekkel díszítettek. Ekkor sikerült bővíteni a múzeum látnivalóit is, így már rovarokat is láthatunk és a földtannal is megismerkedhetünk.

6. Botanikus kert, Neuchâtel

A város zajától egy kőhajításnyira találunk egy kaput, ami egy csodálatos kertbe vezet minket. Egy kertbe, ami tökéletes hely a kikapcsolódásra és a tanulásra egyaránt. A Jura lábánál fekvő helyen az állandó kiállítások mellett, a tavasztól őszig tartó időszakban számos ideiglenes művészeti és tudományos kiállítást is láthatunk. Állandó lakói a kertnek a pálmafák, a színes virágok, a kaktuszok és a húsevő növények egyaránt. Különféle üvegházakban tekinthetjük meg a különböző hőmérsékletigényű virágok, gyümölcsök, zöldségek és fák termesztését és szaporítását. 2014-ben a kert méhekkel is gazdagodott, így adva otthont egy állandó kiállításnak, melynek címe: „A növények és az őket beporzó rovarok.” A kertet több különböző irányból is könnyedén megközelíthetjük, hogy aztán ingyenesen beléphessünk a meseszép növényvilágba.

7. Valangini Vár és Múzeum

A Valangini egy középkori vár, mely az évek során sikeresen megőrizte küllemét, így ha ma rátekintünk, egy erőd jut az eszünkbe róla. Ami a belsejét illeti szintén az elmúlt idők jegyeit idézi. Különösen érdekes a lovagterem, és a 16. századból származó konyha, a „Guillemette de Vergy” csarnok és az egykor börtönként szolgáló pincehelyiség. A helynek van egy varázsa, végig haladva szinte érezzük a kor szellemét, ahogy sétálunk a régi bútorok, eszközök, fegyverek és használati tárgyak között. A lovagteremben igazi hercegnek/hercegnőnek érezhetjük magunkat, míg a pincében átérezzük a foglyok sanyarú sorsát, így egyszerre érezzük át a csodát és válunk egy kicsit feszültté attól, amilyen hatást gyakorol ránk a vár lelke. Amennyiben szeretnénk átélni mi is ezt a kalandot, mindenképp a meleg időt válasszuk a kirándulásra, hiszen májustól októberig tart nyitva a vár.

8. Neuchâteli Vár és Társaskáptalani Templom

Egy építészeti remekműnek lehetünk tanúi, ha megtekintjük ezt a középkorban épült gótikus csodát. A református templomot a 12. században kezdték el építeni, de csak 1276-ra érte el mai formáját. Ekkor még csak az óratorony és épülete állt, a mellette álló tornyokat a 19. században építették hozzá. A templom az évek során összefonódott a mellette álló kastéllyal, így egy, de mégis egyszerre két látnivalót tekinthetünk a magunkénak. És ha nem is annyira rajongunk a templomokért és a várakért, a kilátásért mindenképp megéri felsétálni Neuchâtel egyik legrégebbi és leghíresebb látnivalójához.

9. La Brévine völgy – Tailléres tó

A La Brévine völgyet az extrém időjárása tette híressé. Míg nyáron strandolhatunk és kirándulhatunk a melegben, addig télen csak az extrém hideg kedvelőinek ajánlott felkeresni a Trailléres tó partját. Előfordul, hogy az idő -40 Celsius-fok alá csökken a téli hónapokban, így Svájc Szibériájaként is szokták emlegetni a völgyet. A tó környékét egyébként könnyen megközelíthetjük, a legközelebbi város egy félórás útra található, de télen akár síléccel is eljuthatunk a természetes korcsolyapályára. Amennyiben nem rajongunk a korcsolyázásért, akkor sem fogjuk rosszul érezni magunkat, hiszen a környéken a látnivalók télen még csodásabbak, mint nyáron. A hegyek távolban, a füstölő kéményű parasztházak, a téli naplemente mind-mind csodás élményt nyújt az ideutazók számára. Amennyiben pedig túléljük a szibériai hideget, az egyik közeli étteremben átvehetjük a saját „Jég diplománkat”.

10. St-Blaise-i Szökőkút

Neuchâtel szívében találjuk a Saint-Blaise kikötőjéhez egészen közel azt a szökőkutat, mely éjszakai pompájában bárkit elvarázsol. A Mario Botta tervezte remekmű egyike annak a tizenkét szökőkútnak, melyek a környéken találhatóak és egy rövidebb sétával könnyen egymás után megközelíthetőek. Botta a több mint 5 méter magas csodát egy évfordulóra készítette. A szökőkútban látható három nulla az ezer évet hivatott bemutatni, hisz a település ekkortájt ünnepelte alapításának ezredik évfordulóját. Ha erre járunk, mindenféleképp dobjunk egy érmét a kútba miközben kívánunk valamit, hisz mint tudjuk, az később valóra válik.

A végére pedig plusz egy kis érdekesség a Neuchâtel kantonban található Val-de-Travers-ről. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy megéri-e ellátogatni Svájc ezen gyönyörű helyeire, íme egy kis motiváció. Val-de-Travers ugyanis az Abszint feltalálási helye, így ennek az italnak évszázadokra visszanyúló hagyományai vannak a helyiek körében. Külön érdekesség, hogy az ital közel egy évszázadig be volt tiltva magas alkohol tartalma miatt, ám a betiltott időszakban is fogyasztották a helyiek titokban. Szerencsére a tiltást mára feloldották, így nyugodtan elmerülhetünk a bűnös élvezetekben.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here