Megyeri hídAz ország fejlődésének jelképévé vált a 2008-ban felavatott Megyeri híd. 1862 m-rel Magyaroszág második leghosszabb hídja, mely az átmenő forgalmat bonyolítja, valamint könnyebb átjutást tesz lehetővé a Duna Budapesttől északra lévő településeiről a túloldalra a kerékpárosok és a gyalogosok számára.

63 milliárd forintból építették meg az Újpestet és Budakalászt összekapcsoló hidat. A Duna fő ága feletti rész ferdekábeles acélhíd, a szentendrei Duna-ág feletti acél gerendahíd, míg a sziget feletti feszített vasbeton szerkezet. A pesti oldalon a Megyeri híd egészíti ki az M0-ás körgyűrűt.

Műszaki szempontból a Megyeri híd öt egymáshoz kapcsolódó hídszerkezetből áll. Ezek a Duna mindkét ágát és a Szentendrei-szigetet ívelik át. Legmagasabb pillérein 120 m magas. A két pillér felső részében látogatóközpontot hoztak létre. A híd 2×2 sávos, a leállósáv lehetőséget ad nagyobb autósforgalom lebonyolítására is, de ehhez az is szükséges, hogy a hozzá csatlakozó utak is képesek legyenek a forgalom fogadására. Északi oldalán kerékpárút, déli felén gyalogosút húzódik.

A Megyeri híd építése

Az építési munkálatok 2 és fél éven át folytak, ami viszonylag kevés egy ilyen méretű híd esetében. 2006 februárjától 2008 szeptember 30-ig készült a híd, melyen az átadást megelőzően próbaterhelést végeztek. Augusztus 22-24 között 48 db, egyenként 43 tonnás, megrakodott teherautó haladt át a hídon. A pesti ártéri hidakkal augusztus 28-án ért véget a próbaterhelés, a műszaki átadásra augusztus 27-én került sor. Az M0 Északi Duna-híd konzorcium – a Strabag Építő Zrt 40%-os és a Hídépítő Zrt. 60%-os részesedésével – volt a kivitelező Winidsch László létesítményvezetővel.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here