A 350 m hosszú Váralagút, más néven Várhegy-alagút a Lánchíd budai hídfője, vagyis a Clark Ádám tér és Krisztinaváros között húzódik. A 105-ös és a 16-os buszjárat közlekedik rajta. Megépítését már Széchenyi István javasolta, majd ezzel a céllal 1850-ben Ürményi József vezetésével jött létre egy társulat. A munkálatok 1853-ban indultak Clark Ádám tervei alapján, végül 1865-re készült el. Az alagúton való áthaladás egészen 1918-ig díjköteles volt. Nyugati kapuja a II. világháború során súlyos károkat szenvedett, ezért 1949-ben építették újjá. Keleti kapuja eredeti, eklektikusan klasszicizáló stílusát őrzi. A Clark Ádám tér felé néző végén látható a Lánchíd hídmesterének részére épült szolgálati lakás. A déli részén bár járdát alakítottak ki, de a jelentős autóforgalomból adódó fokozott légszennyezettség és zaj miatt a gyalogosok számára nem ajánlott errefelé közlekedni. Ezt tábla is jelzi a járókelőknek. A keleti kijárat felett egy másik tábla arra figyelmeztet, hogy a kapu feletti korláton tilos átmászni. A Váralagutat a Fővárosi Közterület-fenntartó ZRt. minden tavasszal és ősszel letisztítja, ilyenkor általában 3-4 napon át éjszaka 11-12 órától hajnali 4 óráig szünetel a forgalom.