A borok szerelmesei, a klasszikus autók megszállottjai és a kultúra rajongói számára Stuttgart mindig tartogat valami izgalmasat. A Németország dél-nyugati részén, Párizs és München között fekvő Stuttgart a régió központja, ipari fellegvár, mely otthont ad az ország legismertebb autómárkáinak, emellett egy üdítően zöld település. Stuttgart világszerte ismert a Porschéról és a Mercedes-ről, Európában már a borok kapcsán is hírnevet vívott ki magának. Ugyan nincsen vízpartja, mégis mondhatjuk, hogy a vízen fekszik, hiszen Budapest után Európa második legnagyobb ásványvíz tartalékaival rendelkezik, csak a város területén több mint 250 forrás fakad.
Altes Schloss
Stuttgart városát történetének nagy részében a württembergi hercegek uralták. A környék számos kastélyával együtt a Régi Kastélyt is ők építtették 1320-ban egy korábbi, 10. századi vár alapjain, majd az évszázadok során folyamatosan bővítették. Az Altes Schloss Stuttgart egyik legrégebbi épülete, falai között múzeum működik, melynek kiállításain egészen az újkőkorig visszanyúlóan ismerhetjük meg a város és vidékének történetét. Az épületen és a kiállításokon kívül figyelemre méltó a palota gyönyörű, 16. században épült, reneszánsz stílusú udvara is. A kastély nagyobb fele a II. világháború bombázásai miatt gyakorlatilag megsemmisült, újjáépítése 1966-ig tartott.
Birkenkopf
Stuttgart legmagasabb pontja ez a domb, melynek teteje a tengerszint felett 511 m-es magasságban van. Egy részét mesterségesen alakították ki, ide hordták fel a II. világháború során lebombázott épületek maradványait. Stuttgart 45%-a a földdel lett egyenlő, gyakorlatilag az egész belvárosa megsemmisült. 1953-1957. között, az újjáépítés idején több mint 1,5 millió köbméter törmeléket hoztak ide fel, ennyi maradt meg a város több száz éves épületeiből. A törmelék halom magassága eléri a 40 m-t. A nagyobb darab romok még ma is jól felismerhetően kiadják egy-egy épület homlokzatát. A romok tetején egy emléktábla látható, rajta felirattal, hogy a II. világháború bombázásai során megsemmisült épületek maradványai emlékműként állnak itt az áldozatok előtt tisztelegve és emlékeztetve az élőket, hogy sose feledjék a háború borzalmait. Birkenkopf történelmi szempontból is érdekes és megrázó helyszín, de sok turista a kilátás miatt jön fel ide, hiszen az egész városra szép panorámát nyújt.
Tévétorony
Az egyik legjobb módja annak, hogy rálássunk Stuttgart szőlőültetvényekkel borított vidékre, ha felmegyünk a 217 m magas tévétorony tetejébe. 1956-ban 20 hónap alatt épült fel, azóta a város szimbóluma. Két neves stuttgarti építész tervezésében született meg a sváb építészet remekműveként számon tartott torony. Tetejéből ellátni egészen a Fekete-erdőig és a Sváb-Alpokig, sőt, tiszta időben még az Alpok sziluettje is jól kivehető.
Königsbau
A késő klasszicista stílusú épület a 19. század közepén készült. A világháború során lerombolták, újjáépítése 1958-1959-ben történt meg. 134 m hosszú oszlopsorát 34 oszlop alkotja, ez az épület leglátványosabb része. Az I. Vilmos által építtetett Königsbau eredetileg üzleti célokat szolgált, valamint koncert- és bálteremnek használták. A monumentális épületben napjainkra helyet kapott a piac, található itt bevásárlóközpont, számos üzlet, étterem és kávézó.
Hohenheim palota
A 18. században egy régi vár alapjain épült fel a württembergi herceg számára, aki jegyesének szánta a palotát ajándékként. A herceg még azelőtt meghalt, hogy a palotát sikerült volna befejezni, így hamarosan az épület állapota romlani kezdett. 1818-ban I. Vilmos király döntött úgy, hogy hasznosítja az üresen álló palotát és mezőgazdasági akadémiát hozott létre benne, mely 1904-ben főiskolai rangot kapott. 1967 óta a Hohenheim Egyetem részét képezi. A palota látványnak sem utolsó, angolkertek, gyönyörűen rendben tartott parkok és egzotikus növényekkel teli kertek veszik körbe.
Mercedes-Benz Múzeum
Az autógyártás több mint 120 éves története kel életre a múzeumban, ami a jövőbe is bepillantást enged. A stuttgarti Mercedes-Bent Múzeumba lépve a világon az egyetlen helyre érkezünk, ahol az autógyártás komplex történetét és megszakítások nélküli folyamatát dokumentálni tudják. Ahogy a lifttel felfelé megyünk, 36 m-es magasságig, egyben időutazást is teszünk egészen 1886-ig, amikor a mára legendává érett történet elkezdődött. Az építészeti szempontból is látványos megoldásokkal büszkélkedő múzeumban nem csak magukat az autókat, de a hozzájuk kapcsolódó technológia világát is megismerhetjük. 16.500 m2, 6 szint, 160 jármű, Legendák és Gyűjtemények Terme – érdekes és tartalmas programot kínál nem csak az autók megszállottjainak.
Porsche Múzeum
A múzeum 2009-es felújítása során teljesen új, világszínvonalú arculatot kapott. Méretét tekintve nem nagy, 5600 m2-en lehet megnézni a futurisztikus autócsodákat és az 1900-ban világelsőként készített hibrid autómobilt is. A gondosan megtervezett kiállításon 80 autó látható, melyek önmagukért beszélnek. A Porsche mindig is híres volt arról, hogy a mérnöki teljesítményt helyezte előtérbe, ezt a múzeum épülete fantasztikusan szimbolizálja. Az acélszerkezet azt a hatást kelti, mintha a föld felett lebegne.
Neues Schloss
Az Új Palota a legnagyobb barokk főúri rezidencia Németországban. Károly Jenő württembergi herceg kívánságára építették, akinek kikötése volt, hogy a rezidencia kellőképpen tükrözze az ő uralkodói mivoltát és minden szempontból méltó legyen rangjához. Elnézve az épületet, teljesült a kívánsága. Neues Schloss Versailles mintájára született meg, alapkövét 1746-ban fektették le. A három szárnnyal rendelkező palota komplexumon több elismert építész is dolgozott, munkájukat a II. világháború tette semmissé. Később a palotát szépen újjáépítették, ma minisztériumok és a tartományi kormány székhelye találhatók benne, de időszakosan nyitva áll a turisták előtt.
Weissenhofsiedlung
A modern építészet egyik mérföldköve, melyet 1927-ben a Német Munkáspárt építtetett több ország – köztük Hollandia, Ausztria, Svájc, Németország – 17 építészével. A költségeket teljes egészében Stuttgart városa fedezte, így készült el 21 hét alatt az összesen 60 apartmant magában foglaló épületegyüttes, ami a modern városi életmódot jelképezte. Weissenhofisedlung legnagyobb értéke az új építészeti irányzat megtestesülése mellett az, hogy tükrözi a 20. század szociális és kulturális változásait. Bár a világháború során károkat szenvedett, még ma is Stuttgart egyedülálló építészeti különlegessége.