A repülés egészében véve egy elég unalmas dolog. A legtöbbször csak ülsz egy csomó ember között jó néhány órán át. Aztán landolás után kiszállsz, felveszed a csomagjaidat, és mész tovább az utadra.

Ami azonban unalmas az egyiknek, az egészen mást jelent annak, aki kívül-belül ismeri a légitársaságok működését. Egy Reddit-témának köszönhetően olyan dolgokat tudtunk meg, amiket nem is sejtettünk. Az alábbiakban 19 olyan vallomás következik, ami téged is meglephet!

  • Tudod, az összes karfa felemelhető, kivéve a folyosó melletti karfát?
    Kiderült, hogy az is felemelhető a karfa alján lévő mélyedésbe épített kis gomb segítségével. Hasznos, ha egy kicsit jobban ki akarsz terpeszkedni, bár néhány légiutas-kísérő azt mondhatja, hogy tedd vissza a helyére. © Goat_Porker / Reddit

  • Szinte minden járaton van egy holttest a raktérben. Ha nagy gépen utazol, akkor valószínűleg kettő is. © mm_cake / Reddit

  • A légiutas-kísérőknek van egy listájuk arról, hogy ki kicsoda és hol ül. Valamint arról is, hogy ki milyen gyakran repül, vagy hogy kik az alkalmazottak, kinek van családi és baráti jegye. Ez az oka annak, hogy egyes utasokkal durvábban viselkednek, másoknak pedig igyekeznek a kedvében járni.
    A járatoknál rendszeres a túlfoglalás, mivel a becslések alapján tudják, hogy az utasok hány százaléka szokta lekésni a járatokat. Ha nincs foglalt helyed, lehet, hogy nem jutsz fel a gépre.
    Fektess be minőségi bőröndbe. A csomagoddal csak te bánsz finoman, bírnia kell a reptéri kezelést.
    Megjegyzés: Nem minden légitársaságnál van lista arról, hogy melyik helyen ki ül. Ha lehetőséged van légitársaságnál dolgozni, élj vele! Nekem ez nagyon jó élmény volt a 20-as éveim elején. Amellett is, hogy a szabadnapjaimon főiskolára jártam, volt lehetőségem körbeutazni a világot. Persze, van rengeteg rossz tapasztalat is. Például mikor egész nap kiabálnak veled az ideges utasok, akiknek a járatát épp most törölték, miután órákig várakoztak. Vagy mikor tudod, hogy rossz napod lesz, mert rossz az időjárás. A fizetés nem valami jó, de ha szeretsz utazni, dolgozz légitársaságnál! © paradoxofchoice / Reddit
  • Katonai repülőgépeken dolgoztam, de úgy vettem észre, hogy általános dolog a sugárhajtású gépeknél, hogy egy segédhajtómű jár, miközben a gép várakozik. Ez biztosítja az áramot, a hidraulikát, a légkondit a terminálon való tartózkodás idején. Mikor a gép indulni készül, bekapcsolják a főhajtóműveket. Nagyon sok energia kell ahhoz, hogy beindítsák őket. A segédhajtómű erejének nagy része erre megy el. Ez az a pont, ahol látni lehet, hogy villognak a lámpák és hallani lehet a főhajtóművek beindulását. A környezetszabályozó egység (vagy hogy nevezik) leállítja a levegő keringetését ezalatt az indítási folyamat alatt.
    Ha figyelsz, láthatod, hogy sokan foglalkoznak ilyenkor a légkondicionáló szellőzőnyílásainak ellenőrzésével, beállításával. A levegő újraindul, amikor a hajtóművek beindulnak és működnek. © jaydinrt / Reddit

  • Hogy van egy hatalmas listája azoknak a dolgoknak, amelyek hiányozhatnak a repülőgépből, miközben még mindig repülhetnek. © unimproved / Reddit

  • Az alkalmazottak és családtagjaik “ID-jegyet” kapnak (az ID az “ipari kedvezményt” jelenti), ami azt jelenti, hogy csak adót és illetéket fizetnek, a tényleges jegyért semmit.
    A légitársaságok gyakorlatilag ingyen engedik őket repülni. És nem csak a saját légitársaságukkal, hanem minden légitársasággal, amellyel bármilyen szövetségben van. A jegyek készenléti jegyek, tehát nem garantált, hogy feljutsz a fedélzetre, de legtöbbször kapsz helyet. A családtagok a munkavállaló nélkül utazhatnak ezekkel a jegyekkel.
    Apám a Star Alliance egyik légitársaságánál dolgozott, így a Star Alliance mellett a One World és a SkyTeam légitársaságoknál is kaptam ingyenes jegyeket. Általában business osztályon utaztam, szerte a világon. Egy oda-vissza út Európa és Japán között körülbelül 200 USD volt business osztályon, és talán 50 USD turistaosztályon.
    Már nem kapok semmilyen kedvezményt, mivel csak 25 éves koromig volt érvényes. © kjerstih / Reddit

  • Rengeteg olyan eszköz van, amivel kellemesebbé teheted a repülést.
    A SeatGuru információt nyújt az ülésválasztásról, így megtudhatod, hogy az ülésed ablakának rossz az iránya, vagy extra lábtérrel rendelkezik-e stb.
    A FlightStats adatokat tartalmaz, beleértve a járat korábbi menetrend szerinti teljesítményére vonatkozó információkat is.
    A Flightradar24 megmutatja az összes járatot a levegőben a világ minden táján. A repülőgépre kattintva láthatod annak kiindulási és célállomását. Reptér szerint is szűrhetsz, hogy lásd az összes járatot, amely a városodba/ból indul. Nagyon szórakoztató vele játszani. © WeAllDoBetter / Reddit

  • Nem titok, csak gyakori: néhány csomag azért marad le a járatról vagy azért kerül rossz útvonalra, mert az utasok nem távolítják el a régi címkéket. Ez összezavarja a csomagkezelőket és a futószalagos szkennereket is. Mindig látom, hogy ez történik. © -aurelius / Reddit

  • Most már nem annyira titok, de sokan nem tudják, hogy nincs igazán nyomós oka annak, hogy az utasoknak ki kell kapcsolniuk a telefonjaikat felszálláskor és leszálláskor.
    A használt frekvenciák és az emberek által használt mobilkészülékek antennáinak jelerősségének hiánya azt jelenti, hogy 0% az esélye annak, hogy valaha is bármilyen módon zavarják a repülőgép érzékelőit és műszereit.
    Ezt a mobilkommunikációs eszközök megjelenése óta tesztelik, és soha nem bizonyosodott be, hogy probléma lehetne belőle. © TychoErasmusBrahe / Reddit

  • Ha európai vagy, akkor nagyon, nagyon jó fogyasztóvédelemben van részed a késésekkel, törlésekkel stb. szemben.
    Ha több mint 3 órát késik a gép, a kompenzáció összege 250 eurótól indul, és növekszik attól függően, hogy milyen hosszú repülőútról van szó és mennyi a késés.
    Mikor néhány évvel ezelőtt Londonba akartam repülni, már nem volt hely a járaton, így áttettek egy néhány órával későbbi gépre. A kompenzáció, amit kaptam, több volt, mint a jegy ára… oda-vissza. © ScuttleSE / Reddit

  • A légitársaságok nem azért számítanak fel extra díjat a nagy, túlsúlyos embereknek, mert a súlyukkal terhelik a gépet vagy mert utálják a kövéreket vagy ilyesmi. Azért teszik, mert biztonsági kockázatot jelentenek. © Theartofdodging / Reddit

  • Sokan eljátsszák, hogy kerekesszékre van szükségük, hogy elsőként szállhassanak fel a gépre. Ha beszálláskor 10 ember ül kerekesszékben, leszállásnál csak 1-nek  van rá szüksége. Ezt hívjuk csodajáratoknak. © tagt8er / Reddit

  • Repülőgép rögzítőelem gyártásával foglalkozom. Soha senkinek nem jut eszében, hogy vajon mi tartja egyben a repülőt. Ne is foglalkozz vele. © edwardshinyskin / Reddit

  • Ha úgy adod fel a gördeszkát, hogy csak egy matricát nyomsz rá, akkor azt valószínűleg kipróbálják, vagy kocsiként használják. © -aurelius / Reddit

  • Egy légitársaságnál dolgozom a bevételek kezelésénél. Általában kedd délután a legolcsóbb a repülőjegy-vásárlás. A legolcsóbb repülési időpont a kedd, szerda vagy szombat. A tapasztalatom szerint ez érvényes az Egyesült Államokban. © Drama__Llama / Reddit

  • A nagy gépeken vannak olyan titkos fülkék, ahol a személyzet és a légiutas-kísérők pihenhetnek. Ez egy Boeing 777-es gép fülkéje az első osztályú utastér mennyezete felett. Az ülések mögött van két ágy is, az üléseknél pedig képernyő a kikapcsolódáshoz. A régebbi Boeingeken a személyzeti pihenők az utaskabinban találhatók, és úgy hallottam, hogy néhány Airbuson a padló alatt is van pihenőhely. © FORDxGT / Reddit

  • A mosdó ajtaján a mosdót jelző tábla belsejében van egy kis retesz elrejtve, amely meghúzva kinyitja az ajtót, még akkor is, ha az zárva van. © anony_meows / Reddit

  • A lakatok a cipzáras bőröndökön teljesen feleslegesek. A cipzárat egy tollal felpattinthatod, és a zárt cipzárhúzókat körbehúzva a táskán visszazárhatod. Sokszor csináltam ezt a címke nélküli, lezárt csomagok azonosításához. © nunswithknives / Reddit

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here