Az 1960-as évek volt Japán nagy fejlődésének korszaka. Ennek részét képezte a vasúthálózat a nagy sebességű vonalak 1964-ben történt megnyitása. Ebben az időben az expressz és éjszakai vonatok rendkívül népszerűek voltak az országban. Később az éjszakai vonatokat kiszorították a nagy sebességű vonatok és a belföldi légijáratok, így a népszerűségük jelentősen csökkent az 1970-es évekre.
A kép forrása: ajitk55
Ám még mindig vannak működő éjszakai vonatok Japánban, mint a Sunrise Seto és a Sunrise Izumo. Ez a két vonat Tokióból Okayamába közlekedik. Mielőtt elérik a végállomást, a két vonat csatlakozik egymáshoz, és 14 kocsiból álló szerelvényt alkotnak. Miután elhagyták Okayamát, a vonatok újra különválnak és elindulnak eltérő irányokba.
A kép forrása: sandy_ganlath
A kép forrása: ajitk55
A kép forrása: kiji.life
A vonatok este 10-kor indulnak Tokióból és reggel 7:27-kor (Takamatsu), illetve 9:58-kor (Izumoshi) érkeznek a céljukhoz. A vonatokon való utazás megkíméli az utasokat attól, hogy szállodai szobát kelljen kivenniük éjszakára.
A kép forrása: happytrain_sunamichan
A kép forrása: apubby
A vonatokon nincsenek hagyományos ülések. Helyettük fülkék vannak (nobi nobi), ahol az utasok kényelmesen fekhetnek a vonatozás közben.
A kép forrása: espi_poler
A kép forrása: gwu
A nobi nobi általában ingyenes, de az utasok további 17.000 jent fizethetnek a kabinokban való utazásért.
A kép forrása: apubby
A zuhanyzókat zseton vásárlása után az utasok 6 percig használhatják. Mivel a zsetonok csak korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre, aki zuhanyozni szeretne az utazás során, annak mielőbb meg kell vásárolnia őket.
A kép forrása: apubby
A kép forrása: studioshuko
A kép forrása: W0746203-1 / Wikipedia Commons
A kép forrása: apubby
A vasúttársaságok luxus hálófülkéikkel próbálnak mind több utast vonzani. Az éjszakai vonatokon ötcsillagos, kandallóval felszerelt szalonok vannak, a menüt pedig Michelin-csillagos séfek készítik. Egy ilyen vonatozás akár 10.000 dollárba is kerülhet!