Egy érdekes tény az első dohányzásellenes kampányról a világon az, hogy azt a náci Németországban indították az 1930-as években. Ez az információ sokak számára meglepő lehet, mivel a dohányzás népszerűsége akkoriban gyorsan növekedett, és a cigarettagyártók hatalmas profitra tettek szert. A kampány vezetője, Fritz Lickint, egy német orvos, aki a tüdőrák és a dohányzás összefüggéseit vizsgálta, és ennek eredményeit a náci kormányzat komolyan vette. Az egészségügyi programok részeként különböző közérdekű kampányokat indítottak, amelyek a dohányzás káros hatásaira hívták fel a figyelmet.
Az első dohányzásellenes kampány célzott intézkedéseket is magában foglalt, amelyek közé tartozott a dohánytermékek reklámjának korlátozása, a dohányzás betiltása közterületeken és a várandós nők körében, valamint az árubemutatókkal és eladáshelyi hirdetésekkel kapcsolatos szabályozások. Ezek az intézkedések különlegesek voltak, mert az akkori társadalmi és politikai környezet még inkább előtérbe helyezte az egészségi szempontokat. Bár ez a kampány végül a II. világháború végével megszűnt, alapvető hatással volt a későbbi dohányzásellenes politikákra szerte a világon.