Egy érdekes tény a Fanta üdítőitalról az, hogy a náci Németországban fejlesztették ki. A Coca-Cola GmbH, a Coca-Cola német leányvállalata a második világháború idején találta fel a Fantát, mivel a háborús szankciók és a kereskedelmi embargók miatt nem tudtak hozzájutni a Coca-Cola szirup alapanyagaihoz. Max Keith, a német Coca-Cola vezetője arra ösztönözte munkatársait, hogy találjanak ki egy új italt a helyben elérhető alapanyagokból, például savóból és almaléből.
A Fanta név a német „Fantasie” (fantázia) szóból ered, amelyet Keith egyik munkatársa javasolt egy brainstorming során. Az új ital gyorsan népszerűvé vált a háború sújtotta Németországban, és a háború után a Coca-Cola visszavette az irányítást német leányvállalata felett, majd a Fanta márkát világszerte bevezette. Így a Fanta eredete szorosan kapcsolódik a második világháborús Németország körülményeihez, bár a márka ma már globálisan ismert és számos ízben kapható.