Mindannyiunknak kijut a szerencsétlen eseményekből az utazásaink során. Van, aki eltéved egy hegyi ösvényen, van, akit elkap egy zivatar a semmi közepén, és vannak olyanok, akik turistacsapdának esnek áldozatul.

Egy Reddit-témában kérdezték az embereket az utazás közben szerzett szörnyű élményeikről. A közösség elég bőkezű volt, és hasznos meglátásokkal szolgált az utazásaikról. Talán mi is tanulhatunk egy-két dolgot az általuk meglátogatott helyek kapcsán. Nézd meg az alábbi listánkat!

• Görögországban elaludtam egy távolsági buszon, és arra ébredtem, hogy fogatlan öregasszony turkál a hajamban. Görögül motyogott valamit, amit a többi utas viccesnek talált, de nem árulták el nekem, hogy mit is mond az öregasszony. Leszállni nem tudtam, ezért elküldtem, az út hátralévő 90 percében pedig kellemetlenül és dühösen üldögéltem. © _Z_y_x_w / Reddit
  • Romániai cigányok megpróbáltak (csak feltételezem) eladni nekem egy kisbabát… A nő, aki úgy nézett ki, mint aki az első naptól fogva drogozik, a saját nyelvén alkudozott, miközben a pici gyereket tologatta felém. A 2-12 év közötti gyerekek hada folyamatosan fogdosott, szerintem a ruháimat nézegették. Ez egészen addig tartott, míg fel nem emeltem a hangomat. Otthagytam őket, és visszamentem a faluba, ahol egy hetet töltöttem a barátom rokonainál.
    Miután meséltem nekik erről a bizarr esetről, elmondták, hogy a gyereket valószínűleg lopták valahonnan, egy másik román városból. Helyi bűnözők voltak, akik gyerekeket árultak külföldi turistáknak. Ami igazán hatással volt rám, az az, ahogy ezt az egészet elmondták. Mintha egy teljesen szokványos dologról lenne szó.
    Bár a házigazdáim nagyon vendégszeretőek voltak, látszott, hogy nem könnyű ott az élet. © TheF15h / Reddit

• Indiában a buszunk egy hegyi kanyarban fordult be, és a kanyar másik oldalán egy másik busz állt. Mindkét busz megcsúszott és megállt egymástól kb. 1 lábnyira. Mindkét sofőr nevetni kezdett, és egymást piszkálták. Láttunk egy 80-as évekbeli buszt, amely kb. 15 perccel később lezuhant a hegyről. Pokoli élmény volt. © Anl_Mouse / Reddit

• Egyszer egy Orlandóba tartó járaton ültem, amely váratlan turbulenciába került. Ez nem egy átlagos turbulencia volt. Az emberek szó szerint kirepültek az üléseikből, a csomagok kiestek a felső tárolókból, az emberek úgy sikoltoztak, mintha meg akarnának halni. Többször volt olyan erős és hirtelen magasságcsökkenés, hogy az emberek karjai a levegőbe repültek, és az én fenekem is kirepült az ülésből. Elég sokat repültem már, és néha eléggé rázós. Ez volt az első alkalom, amikor komolyan azt hittem, hogy valami rossz fog történni. © athrix / Reddit
  • Láttam, hogy egy ijesztő külsejű, idős férfi tapogat egy kamaszt egy zsúfolt vonaton Oszakában. A lány csak tűrte, de látni lehetett rajta, hogy alig bírja visszatartani a könnyeit. Elővettem a telefonomat, és elkezdtem videózni, amit a fickó észrevett és a másik kezével folytatta a dolgot, hogy a takarásban ne láthassam. Megkértem a barátomat, hogy cseréljen helyet a lánnyal. Ezután, a következő megállónál a fickó leszállt. Kérdeztem a lányt, hogy rendben van-e. Megköszönte nekünk, és a barátai is kifejezték a hálájukat. Mindannyian kamaszlányok voltak, és mind észrevették a tapogatást, de valahol olvastam, hogy a japán kultúrában nem illik jelenetet rendezni. Tudtam, hogy Japánban ez így működik, de személyesen átélni sokkoló volt. Az ijesztő férfi és a rémült lány arca örökre beégett az emlékezetembe. © michi1790 / Reddit
  • Önkéntes úton voltam Guatemalába, és egyik nap elmentünk megnézni maja romokat egy kis szigeten. A barátnőmmel mosdót kerestünk, és a helyiek a hegy tetejére irányítottak minket. Találtunk itt egy kis épületet, amin nem volt ajtó, de volt benne egy WC. A barátnőm mondta, hogy menjek én elsőnek, és ő majd őrködik közben. Egyszer csak hallom, hogy a barátnőm mondja, hogy sietnem kéne, majd hallottam egy férfi hangot, hogy spanyolul azt kiabálja: ‘permiso’. Egyszer csak bejött a WC-be, miközben a dolgomat végeztem, és egy óriási puskát szegezett rám. Valamilyen egyenruha volt rajta, talán rendőr lehetett, de nem vagyok benne biztos. Felhúztam a nadrágomat, mondtam a férfinak spanyolul, hogy sajnálom, majd a barátnőmmel leszaladtunk a hegyről, amilyen gyorsan csak bírtunk. Kiabált, de nem jött utánunk. Bár tulajdonképp semmi nem történt, nagyon megijedtünk, és a barátnőmnek még mindig pisilnie kellett. © Cecilia1987 / Reddit

• Egy jó barátomat Zimbabwéban fegyverrel egy furgonba kényszerítették. Szerencsére csak egy pénzautomatához vitték, és kényszerítették, hogy vegyen le pénzt, majd a városon kívül kirakták az autóból. Lehetett volna sokkal rosszabb is. © plantman01 / Reddit

• Családi utazáson voltunk Horvátországban. A tengerpartra tartottunk, de közben megálltunk pisilni az út szélén. Kinyitottuk a kocsi ajtaját, a kutya ugrott ki elsőként. Elfutott az utca mellett lévő mezőre. Ekkor hirtelen anyám elkezdte kiabálni a kutyánk nevét, mert 10 méterre az autónktól volt egy tábla, amin az állt: Maradj távol, egy régi aknamező. Szerencsére nem történt semmi. © mephistosoos / Reddit

• Egyik barátom Thaiföldre utazott, és egy viszonylag olcsó hostelben foglalt szállást. Az éjszaka közepén a hotel személyzete ébresztette fel, és egy másik szintre költöztette.
    Kiderült, hogy azon a szinten elgázosítják a szobákat rovarirtás miatt. A szálloda véletlenül azon az emeleten adott szobát a vendégeknek, ahol gázosítottak, és nem vették észre, amíg meg nem öltek egy párt. © Bakuninophile / Reddit
  • Szinte egész Európát bejártam már, és az egyetlen alkalom, mikor tényleg kényelmetlenül éreztem magam, az volt, mikor Rómában fogdostak egy metrón. Felszálltunk a csomagjainkkal, és éreztem egy kezet a hátamon. Nem nagy ügy, New Yorkban élek, ez gyakran megtörténik. Aztán a kéz közém és a mellettem álló ember közé került, és egyre lejjebb csúszott, egészen a hasamig. Talán egy zsebtolvaj? A pénz a pénzövemben volt biztonságban. Aztán a kéz megfogta a mellemet. Annyira szorosan álltunk, hogy nem tudtam megfordulni, egyszerűen lefagytam. Mondani akartam, hogy hagyja abba és fejezze be, de minden olasz szó egyszerre kiszállt a fejemből. Az utazás olyan volt, mintha az örökkévalóságig tartott volna. A következő megállónál leküzdöttem magam a metróról és végre kiszálltam. Róma gyönyörű, de aznap borzasztónak láttam. © penthesilea1 / Reddit

• Első alkalommal jártam New Yorkban. A nagynéném és a nagybátyám a pénzügyi negyedben dolgoztak, az egész hetet kivették, hogy a családomnak és nekem megmutassák Manhattant. Gyönyörű kedd reggel volt, az első fotóinkat készítettük a Wall Street környékén, mikor az első gép beleütközött a World Trade Centerbe. © budgetjohncho / Reddit

• Egy barátommal, aki egy igazán nagydarab fickó, a Fülöp-szigeteki hegyekben utaztam egy furgonnal. Egy ellenőrzőponthoz értünk, ahol katonák kutatták át az autókat. A srácok mindannyian össze nem illő ruhát viseltek, és nem volt semmilyen jelvény az egyenruhájukon vagy a teherautóikon. Átkutatták az összes táskánkat, és a sofőrtől tagalog nyelven kérdezősködtek, amit nem beszéltünk. Hallottuk, hogy amerikait mondanak, és mi voltunk az egyetlen két amerikai a buszon. Beszélgettek egy darabig, és végül átintettek minket. Később elmeséltük a történetet egy másik amerikainak, aki azt mondta, hogy egy gerillák által ellenőrzött területen mentünk keresztül, ahol az utóbbi időben amerikaiakat raboltak el váltságdíjért. Mindannyian egyetértettünk abban, hogy a barátom mérete miatt nem vittek el minket. Azt hiszem, nagyon szerencsések voltunk aznap. © MitchCMan / Reddit
  • Angliában voltam egy hostelben. Késő este volt, sokan voltak a bárban. Volt ott két kelet-európai srác is. Mindketten nagydarabok, elég ijesztőek. Flörtöltek az ott dolgozó lányokkal. Aztán eljutottak odáig, hogy már annyira részegek voltak, hogy elkezdték fogdosni őket. A dolgok hamar elfajultak, a lányoknak segítségre volt szükségük.
    Hajnali 1 óra. Két pultos lányt zaklatnak ezek a fickók. Kb. még 8 másik ember lehetett a bárban, akikkel kb. együtt nyomtunk annyit, mint a két fickó összesen. De eldöntöttük, hogy közbe kell lépnünk. Egyikünk felállt, és mondta nekik, hogy távozzanak. Mi, többiek a sörösüvegeinket a nyakuknál fogva tartottuk, készen arra, hogy fegyverként használjuk őket, miközben a fickók felálltak.
    Valószínűleg ez volt életem legfélelmetesebb helyzete. Kész voltam verekedni, de igazából nem akartam ebbe a helyzetbe kerülni. Szerencsére a két fickó elkezdett a saját nyelvén kiabálni, majd távoztak. A lányok rögtön bezárták utánuk az ajtót, és megköszönték nekünk. Még ott maradtunk néhány órán át és ingyen sört ittunk, próbáltunk lenyugodni. Utólag nézve már örülök, hogy ezt átélhettem. A lányok közül az egyik még most is jó barátom. Az ilyen helyzetek is össze tudják hozni az embereket. © MartytheeParty / Reddit

• Egy szekta, amely több gyilkosság mögött áll Kínában, valamiért megpróbált beszervezni engem. © KommandCBZhi / Reddit

• 1992-ben mentem felfelé a jegypénztárhoz Varsóban a vasútállomáson. Hirtelen egy fickó lezuhant a lépcsőről, és előttem néhány lépcsőfokkal állt meg. Egy hosszú csavarhúzó lógott ki a hasából. © albs68w / Reddit

• Koszovóban hajnali 3-kor egy csapat kóbor kutya üldözött a buszmegállótól a szállásomig. Volt olyan is, hogy egy öreg nő oroszul rám kiabált, hogy nem ágyaztam be rendesen a Moldovából Bukarestbe tartó vonaton. © Phil567 / Reddit

• 1985-ben egy athéni bárban voltam, mikor valaki otthagyott egy robbanószerkezetet. Több mint 50 ember megsérült, szerencsére én nem voltam köztük. A fülem még zúgott néhány napig és kiöntöttem a sörömet, de ez volt minden. © tnbadboy1965 / Reddit

• Nicaraguában utazgattam néhány évvel ezelőtt. Eltévedtem, és este fél 10-kor hívtam egy taxit, hogy vigyen vissza a szállásomra. Mikor a taxi odaért a szállás elé, a sofőr bezárta az ajtót, és azt mondta, félreértettem a viteldíjat. Azt állította, 100 dollárral tartozom neki, ami a sokszorosa volt annak, amiben előzőleg megállapodtunk. Próbáltam belülről kinyitni az ajtót, de bent ragadtam. Miután odaadtam neki az összes pénzt, ami nálam volt, elengedett.
    A hostelben dolgozók mondták, hogy nagyon szerencsés voltam. Néhány nappal korábban egy taxisofőr elrabolt egy fiatal nőt, zaklatta, majd eszméletlenül kihajította a városon kívül, mert azt hitte, hogy meghalt. Néhány helyi diák talált rá reggel. © anon / Reddit

• Egyedül utaztam egy vonaton Athénban, mikor egy csapatnyi férfi az egyik megállónál megpróbált kinyomni az ajtón, hogy szálljak le velük. Három nő elkezdett kiabálni velük, engem meg próbáltak visszahúzni. Olyan gyorsan történt, hogy fel sem fogtam az egészet, míg egyikük angolul elmagyarázta, hogy megpróbáltak elrabolni. Elkísértek a szállásomig, és figyelmeztettek, hogy ne öltözködjek így (trikó és rövidnadrág volt rajtam), mikor egyedül vagyok. © Rhothlord / Reddit
  • A férjemnek egy hónapos munkája volt Japánban. Az utolsó héten csatlakoztunk hozzá. A lányommal kb. két hónappal korábban lefoglaltunk egy utat a mitakai Ghibli Múzeumba (Tokiótól egy órányira van vonattal). Mivel nem tudtuk, a férjem hogyan fog ráérni, csak két jegyet vettünk magunknak. Az utolsó percben derült ki, hogy szabad a napja, ezért velünk tud jönni. Sikerült jegyet szerezni neki, így csatlakozott hozzánk.
    A tervezettnél korábban indultunk, mert 5 órára vissza kellett érnie. Az ő megállója után mi tovább akartuk folytatni az utunkat Harajukuhoz. Kettővel az ő megállója előtt a vonat hirtelen megállt, és eszeveszett módon üvölteni kezdtek japánul a hangszórókból. Röviddel ezután a kocsi billegni kezdett. Ez kb. 10 percig tartott. A férjem rájött, hogy baj van, mikor látta, hogy az utasok előveszik a telefonjaikat és kezdenek üzeneteket írni. Fél óra után a kocsi lassan beért a következő állomásra. Egy kedves angol nő világosított fel minket, hogy földrengés volt és a vonatok leálltak.
    3 km-t gyalogoltunk vissza a hotelbe, ahol találkoztunk a férjem stábjával. 8 órán át a lobbiban kellett maradnunk, míg felmérték az épületben keletkezett károkat, csak utána mehettünk fel a szobáinkba. Az utórengések a következő 5 napban is folytatódtak, mielőtt hazarepültünk.
    2011. március 11-én, a tóhokui földrengés során a tokiói metróban tartózkodtunk. Őszintén szólva, addig nem is lettem ideges, míg meg nem hallottam, hogy az emberek arról beszélnek, jód tablettát kell bevenniük az erőmű kibocsátása miatt. Hazaérve megnéztük a híreket, melyek beszámoltak a földrengésről és a cunamiról. Ekkor jöttem rá, hogy nagyon veszélyes helyzetben voltunk. © mlollypop / Reddit

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here