Egy érdekes tény, hogy a Pepsi 1992 tavaszán a Fülöp-szigeteken indított nyereményjátékának katasztrofális következményei lettek. A Pepsi, amely akkoriban gyengén teljesített Délkelet-Ázsiában a Coca-Cola mellett, egy nyereményakcióval próbálta növelni eladásait, melynek fődíja egymillió peso volt. Az akció sikeres volt, az eladások jelentősen nőttek, és a lakosság nagy része izgatottan várta a nyertes szám kihirdetését. Azonban amikor a kampány utolsó hetén a nyertes számot, a 349-et bejelentették, kiderült, hogy 800 ezer ilyen számú kupak került forgalomba, ami 30 milliárd dollár kifizetését jelentette volna a cég számára.
A Pepsi nem fizette ki a nyereményeket, és válságkommunikációjuk kudarcot vallott. Először visszavonták a nyertes számot, majd számítógépes hibára hivatkoztak, és végül 20 dollár fájdalomdíjat ajánlottak a 349-es kupakok tulajdonosainak, de ez sem volt elég a tömeg lecsillapítására. Országszerte zavargások törtek ki, a feldühödött tömeg Pepsi-palackozóüzemeket és kamionokat gyújtott fel, ami több sérüléssel és halálos áldozattal járt. A bírósági perek és a nyomás miatt a Pepsi vezérigazgatója személyesen tárgyalt az ország elnökével. Végül a Fülöp-szigetek legfelsőbb bírósága 2006-ban kimondta, hogy a Pepsi nem tehető felelőssé az utcai zavargásokért, de a cég így is nagyjából 90 millió dollárt veszített az ügyön.